Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego

13 sierpnia 2019

Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego

Spis treści

Do 2023 roku zamknięty zostanie ring transportowy dookoła stolicy. Trasa znacznie usprawni tranzyt i komunikację związaną ze stolicą i jej okolicami, co może być przyczyną do realizacji kolejnych inwestycji magazynowych w regionie.

Jak podało GDDKiA, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zrealizowana już została w 70 proc., a 20-kilometrowy odcinek trasy S2 gotowy ma być w 2020 roku. Na Obwodnicy Wschodniej pierwsze pojazdy pojawią się 3 lata później, w roku 2023.

Powierzchnie magazynowe w Warszawie

Modernizacja i rozbudowa dotychczasowej sieci transportowej z całą pewnością wpłynie na rozwój sektora magazynowego. Dzisiaj najpopularniejszymi lokalizacjami są subregiony położone w zachodniej i południowej części miasta. Nowe inwestycje drogowe pozwolą na rozwój wschodnich i południowo-wschodnich lokalizacji jak Marki, Kobyłka czy Radzymin.

Zakończenie budowy obwodnicy Warszawy spowoduje nie tylko pojawianie się nowych lokalizacji, lecz również umocni te już istniejące. Już dziś widzimy jak umacnia się duży hub logistyczny Okęcie – Janki – Konotopa, znajdujący się na granicy rynków Warszawa-miasto i Warszawa-okolice – komentuje Renata Krzyżanowska, Senior Negotiator w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

 Rozwój dróg i subrynki magaznowe w Warszawie

Logistyka czeka na obwodnicę stolicy

Na zamknięcie ringu dookoła stolicy czekają nie tylko jej mieszkańcy - okolice Warszawy to region będący z jednym z największych węzłów transportowych w kraju. Przebiegają tutaj trzy kluczowe transeuropejskie korytarze komunikacyjne:

  • Warszawa - Helsinki
  • Berlin - Warszawa - Moskwa
  • Gdańsk - Warszawa - Ostrawa.

Rozwój węzłów komunikacyjnych S7 i S8 z obwodnicą Warszawy stwarza możliwości do rozwoju zarówno dużych projektów typu BIG-BOX jak i mniejszych projektów, wspomagających logistykę miejską. Trend ten znajduje potwierdzenie w postaci rosnącej liczby projektów tego typu realizowanych m.in. przez takich deweloperów jak Panattoni, 7R Logistics czy Ideal Idea - dodaje Renata Krzyżanowska.

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

CTPark Warsaw South: nowe hale produkcyjno-magazynowe gotowe do użytku

Deweloper CTP ukończył budowę dwóch kolejnych budynków w ramach kompleksu CTPark Warsaw South, powiększając stołeczny rynek magazynowy o ponad 67 000 mkw. W rezultacie kompleks przemysłowo-logistyczny w podwarszawskim Mszczonowie jest teraz prawie gotowy w 90%.

22 lutego 2024
GLP Warsaw VI Logistics Centre: nowa inwestycja stawia na energooszczędność

GLP rozpoczęła budowę centrum magazynowego w Starym Koniku, położonym bezpośrednio przy wschodniej granicy Warszawy. Obiekt o powierzchni około 37 tys. mkw. zostanie wyposażony w innowacyjne rozwiązania, które przełożą się na istotne zmniejszenie emisji CO2 podczas eksploatacji budynku. GLP Warsaw VI Logistics Centre stanie się najbardziej energooszczędnym budynkiem w portfolio GLP w Polsce.

08 lutego 2024
GLP poszerza portfolio w okolicach Warszawy

GLP nabyła centrum magazynowe o powierzchni 37,6 tys. mkw. w Jankach pod Warszawą. Od tej chwili nieruchomość funkcjonuje pod nazwą GLP Warsaw VII Logistics Centre.

16 stycznia 2024
Cushman & Wakefield