Do 2023 roku zamknięty zostanie ring transportowy dookoła stolicy. Trasa znacznie usprawni tranzyt i komunikację związaną ze stolicą i jej okolicami, co może być przyczyną do realizacji kolejnych inwestycji magazynowych w regionie.
Jak podało GDDKiA, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zrealizowana już została w 70 proc., a 20-kilometrowy odcinek trasy S2 gotowy ma być w 2020 roku. Na Obwodnicy Wschodniej pierwsze pojazdy pojawią się 3 lata później, w roku 2023.
Powierzchnie magazynowe w Warszawie
Modernizacja i rozbudowa dotychczasowej sieci transportowej z całą pewnością wpłynie na rozwój sektora magazynowego. Dzisiaj najpopularniejszymi lokalizacjami są subregiony położone w zachodniej i południowej części miasta. Nowe inwestycje drogowe pozwolą na rozwój wschodnich i południowo-wschodnich lokalizacji jak Marki, Kobyłka czy Radzymin.
Zakończenie budowy obwodnicy Warszawy spowoduje nie tylko pojawianie się nowych lokalizacji, lecz również umocni te już istniejące. Już dziś widzimy jak umacnia się duży hub logistyczny Okęcie – Janki – Konotopa, znajdujący się na granicy rynków Warszawa-miasto i Warszawa-okolice – komentuje Renata Krzyżanowska, Senior Negotiator w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.
Logistyka czeka na obwodnicę stolicy
Na zamknięcie ringu dookoła stolicy czekają nie tylko jej mieszkańcy - okolice Warszawy to region będący z jednym z największych węzłów transportowych w kraju. Przebiegają tutaj trzy kluczowe transeuropejskie korytarze komunikacyjne:
- Warszawa - Helsinki
- Berlin - Warszawa - Moskwa
- Gdańsk - Warszawa - Ostrawa.
Rozwój węzłów komunikacyjnych S7 i S8 z obwodnicą Warszawy stwarza możliwości do rozwoju zarówno dużych projektów typu BIG-BOX jak i mniejszych projektów, wspomagających logistykę miejską. Trend ten znajduje potwierdzenie w postaci rosnącej liczby projektów tego typu realizowanych m.in. przez takich deweloperów jak Panattoni, 7R Logistics czy Ideal Idea - dodaje Renata Krzyżanowska.