Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego

13 sierpnia 2019

Obwodnica Warszawy wpłynie na rozwój sektora magazynowego
Do 2023 roku zamknięty zostanie ring transportowy dookoła stolicy. Trasa znacznie usprawni tranzyt i komunikację związaną ze stolicą i jej okolicami, co może być przyczyną do realizacji kolejnych inwestycji magazynowych w regionie.

Jak podało GDDKiA, budowa Południowej Obwodnicy Warszawy zrealizowana już została w 70 proc., a 20-kilometrowy odcinek trasy S2 gotowy ma być w 2020 roku. Na Obwodnicy Wschodniej pierwsze pojazdy pojawią się 3 lata później, w roku 2023.

Powierzchnie magazynowe w Warszawie

Modernizacja i rozbudowa dotychczasowej sieci transportowej z całą pewnością wpłynie na rozwój sektora magazynowego. Dzisiaj najpopularniejszymi lokalizacjami są subregiony położone w zachodniej i południowej części miasta. Nowe inwestycje drogowe pozwolą na rozwój wschodnich i południowo-wschodnich lokalizacji jak Marki, Kobyłka czy Radzymin.

Zakończenie budowy obwodnicy Warszawy spowoduje nie tylko pojawianie się nowych lokalizacji, lecz również umocni te już istniejące. Już dziś widzimy jak umacnia się duży hub logistyczny Okęcie – Janki – Konotopa, znajdujący się na granicy rynków Warszawa-miasto i Warszawa-okolice – komentuje Renata Krzyżanowska, Senior Negotiator w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

 Rozwój dróg i subrynki magaznowe w Warszawie

Logistyka czeka na obwodnicę stolicy

Na zamknięcie ringu dookoła stolicy czekają nie tylko jej mieszkańcy - okolice Warszawy to region będący z jednym z największych węzłów transportowych w kraju. Przebiegają tutaj trzy kluczowe transeuropejskie korytarze komunikacyjne:

  • Warszawa - Helsinki
  • Berlin - Warszawa - Moskwa
  • Gdańsk - Warszawa - Ostrawa.

Rozwój węzłów komunikacyjnych S7 i S8 z obwodnicą Warszawy stwarza możliwości do rozwoju zarówno dużych projektów typu BIG-BOX jak i mniejszych projektów, wspomagających logistykę miejską. Trend ten znajduje potwierdzenie w postaci rosnącej liczby projektów tego typu realizowanych m.in. przez takich deweloperów jak Panattoni, 7R Logistics czy Ideal Idea - dodaje Renata Krzyżanowska.

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

DIMAX Int. Poland przeprowadza siedzibę do Panattoni Park Pruszków V

Firma DIMAX Int. Poland, specjalizująca się, jako wyłączny importer i przedstawiciel niemieckiej marki Könner & Söhnen w dziedzinie agregatów prądotwórczych oraz maszyn ogrodowych, przeprowadza swoją siedzibę do nowego centrum dystrybucyjnego, Panattoni Park Pruszków V (Ulma). Cała inwestycja obejmuje 3 400 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej i biurowej, a to oznacza, że zajmuje ostatni dostępny moduł w tej podwarszawskiej lokalizacji.

26 września 2023
Nowy park magazynowy w Mszczonowie zatwierdzony

Kolejny kamień milowy w katalogu inwestycji LCube już wkrótce stanie się rzeczywistością. LCube, otrzymał zielone światło na budowę nowego parku przemysłowo-magazynowego w Mszczonowie.

30 sierpnia 2023
Frigo Logistics rozszerza sieć dystrybucji w Nowym Dworze

Trwa budowa nowego kompleksu magazynowego dla Frigo Logistics w Nowym Dworze Mazowieckim.

20 lipca 2023
Cushman & Wakefield