Nowoczesny i ekologiczny terminal przeładunkowy dla DB Schenker liczyć będzie 6 000 mkw., z czego 725 mkw. zajmie powierzchnia biurowa. Zielony cross-dock wyposażony zostanie w 57 doków oraz 200 miejsc parkingowych.
Inwestycja wyposażona zostanie w rozwiązania chroniące środowisko naturalne (kolektory słoneczne do pogrzewania wody użytkowej, instalację wody szarej oraz m.in. system urządzeń do odzysku ciepła), a także systemy optymalizujące operacje logistyczne. Planowane oddanie inwestycji nastąpi w styczniu 2021 roku.
Powstający w ramach Parku Naukowo-Technologicznego "Rzeszów-Dworzysko" obiekt otrzymał już od Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego pozytywną opinię o innowacyjności.
Nasi klienci wciąż podnoszą nam poprzeczkę, a my robimy wszystko, aby być dla nich operatorem pierwszego wyboru. Wdrażamy nowe technologie i systemy, które podnoszą jakość obsługi. Inwestujemy w nowoczesną infrastrukturę. Wzmacniamy naszą logistyczną sieć w całej Europie, także w Polsce. Ruszamy z budową nowoczesnego, ekologicznego obiektu na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku otworzymy nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny. Łącznie w nowe terminale inwestujemy w ciągu niecałego roku około 100 mln zł – mówi Piotr Zborowski, CEO North&East Europe DB Schenker.
Ekologiczne parki magazynowe
Dowiedz się więcej o ekologii w magazynach w pionierskim badaniu tematu ekologii w magazynach, przygotowanym przez eskpertów Cushman & Wakefield.
Do udziału w tym badaniu zaproszono wszystkich czołowych deweloperów magazynowych działających w Polsce, a analizie poddano takie zagadnienia jak: stosowanie odzysku ciepła ze sprężarek powietrza, oświetlenia LED, fotowoltaika, gruntowe wymienniki ciepła, pompy ciepła, destratyfikatory powietrza, izolacyjność ścian i dachów. Sprawdzono także wykorzystanie wody szarej oraz CO2 jako czynnika chłodniczego, a także użycie wody opadowej.