Popularność automatów paczkowych w Polsce stale rośnie. Konsumenci coraz częściej wybierają taką opcję dostawy ze względu na jej prostotę i bezosobową obsługę. Szczególnie w dobie pandemii, kiedy sprzedaż internetowa wzrasta, automaty paczkowe są dobrą alternatywą dla usług kurierskich.
Takie rozwiązanie zostało zapoczątkowane przez InPost, który na rynek wprowadził Paczkomaty. Obecnie jest ich w Polsce ponad 7 000 sztuk - więcej na ich temat dowiesz się tutaj. Formę automatów paczkowych stosuje też Poczta Polska. DHL posiada DHL Lockery, a w Biedronce i w Carrefour znajdziemy Sqipboxy.
Teraz również taką opcję wprowadziła Castorama. Zamawiając przez stronę internetową, konsumenci mogą wybrać dostawę do Castomatów. Dzięki temu rozwiązaniu produkty są gotowe do odbioru w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia. Pierwszy Castomat umieszczony został w Warszawie przy ul. Popularnej. Castomat jest odpowiedzią na zwiększoną sprzedaż w kanale internetowym oraz rosnącą popularność usługi "zamówi i odbierz". Można z niego odebrać produkty zarówno mniejsze, jak i wielkogabarytowe. Skompletowane zamówienia wydawane są od razu na wózkach, a odbiera się je w kilka sekund wykorzystując otrzymany wcześniej kod PIN.
Fot. materiały prasowe Castorama