Amazon rośnie w Polsce Centralnej i powiększa swój magazyn w Łodzi

27 lipca 2020

Amazon rośnie w Polsce Centralnej i powiększa swój magazyn w Łodzi

Spis treści

Amazon zdecydował się powiększyć powstające centrum logistyczne w Łodzi o następne 33 000 mkw. Łącznie inwestycja liczyć będzie 73 000 mkw.

Obecnie budowane centrum logistyczne dla firmy Amazon ma powierzchnię 40 000 mkw., a jego otwarcie planowane jest na sierpień 2020 roku. Przedsiębiorstwo już postanowiło powiększyć swoją inwestycję i podjęło decyzję o rozbudowie obiektu o następne 33 000 mkw. Stworzy to dodatkowe 500 miejsc pracy, oprócz tych które zostały wcześniej zapowiedziane. Łódzki magazyn jest dziewiątym obiektem firmy Amazon w Polsce.

Dotychczasowe doświadczenia z wysoko wykwalifikowanymi i zmotywowanymi pracownikami w regionie łódzkim, jak również owocna współpraca z lokalnymi władzami i biznesem, utwierdzają nas w przekonaniu, że rozszerzenie naszej obecności w Łodzi było dobrym wyborem. W Amazon jesteśmy dumni, że możemy kontynuować swój rozwój i inwestycje, tworząc jednocześnie więcej stałych miejsc pracy w Polsce – komentuje Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon.

Magazyny w Łodzi

Magazyn w Łodzi jest trzecią fazą inwestycji Amazona w województwie łódzkim. Firma ma również centrum logistyczne w Pawlikowicach, które uruchomione zostało jesienią 2019 roku. Firma zatrudniła w tym obiekcie już 700 osób. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

WKK Polska z nową siedzibą w MLP Business Park Łódź – Cushman & Wakefield doradcą najemcy

WKK Polska Sp. z o.o., międzynarodowy lider w branży systemów mocujących, zdecydowała się na relokację do nowoczesnego parku biznesowego MLP Business Park Łódź, wynajmując łącznie ponad 1 700 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej. W procesie najmu najemcę reprezentowała firma doradcza Cushman & Wakefield.

17 lipca 2025
Strategia omnichannel a logistyka

Kiedyś zakupy były proste – można było wybrać się do sklepu i kupić to, czego się potrzebowało. Dziś, jako konsumenci kupujemy zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Zamiast jednego, dominującego kanału sprzedaży, korzystamy z wielu możliwości: przeglądamy produkty w aplikacjach mobilnych, porównujemy ceny na stronach internetowych, a na koniec odbieramy zamówienie w sklepie stacjonarnym lub w paczkomacie. To podejście wymusza na firmach ogromne zmiany — nie tylko w obszarze marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim w logistyce. Klient oczekuje natychmiastowej dostępności produktów i błyskawicznej dostawy. Omnichannel w logistyce to odpowiedź na nowe nawyki zakupowe. W dalszej części artykułu omówię ten temat.

19 maja 2025
Cushman & Wakefield wspiera rozwój logistyczny w Prologis Park Łódź II

Dostawca rozwiązań z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw, przedłużył umowę najmu na blisko 30 000 mkw. w Prologis Park Łódź II. Za przygotowanie analizy optymalnych lokalizacji, opracowanie długofalowej strategii wynajmu i negocjacje była odpowiedzialna międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield.

20 lutego 2025
Cushman & Wakefield