Nowa inwestycja w terminal w Małaszewiczach warta jest 30,6 mln zł. Jej realizacja ruszy w 2020 roku i zakończy się rok później.
Celem projektu jest usprawnienie procesu obsługi pociągów intermodalnych oraz podniesienie zdolności przeładunkowych terminalu, co zaskutkuje podniesieniem konkurencyjności Małaszewicz jako istotnego punktu na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku.
Alibaba, z 23-procentowym udziałem w rynku, znajduje się na 3. miejscu wśród ulubionych platform zakupowych w Polsce i skutecznie goni piastujące drugie miejsce, Zalando. Do lidera, czyli Allegro, gdzie zakupy robiło 9 na 10 Polaków brakuje mu jeszcze dużo, ale plany inwestycyjne w Małaszewiczach mogą skutecznie pomóc w walce o rynek. Co więcej, na kolejowej mapie Europy to właśnie terminal w Małaszewiczach ma szansę odpowiednikiem portu w Hamburgu (dla przewozów morskich) czy Frankfurtu (dla ruchu lotniczego). - komentuje Maciej Szczepański, Business Development Manager w Cushman & Wakefield.
Terminal w Małaszewiczach a Nowy Jedwabny Szlak
Małaszewicze to nie tylko największy terminal intermodalny PKP Cargo, lecz również "brama dla Chin", prowadząca do Unii Europejskiej.
Dowiedz się więcej z artykułu "Logistyka intermodalna - co to jest?" >>
Przez położoną w województwie lubelskim lokalizację przechodzi nawiększa liczba ładunków wysyłanych po szynach z Azji do UE oraz na odwrót.