Nowy Jedwabny Szlak z większym terminalem na transport z Chin

22 czerwca 2020

PKP Cargo rozbudowuje terminal w Małaszewiczach. Projekt zwiększy możliwości przeładunkowe tego ważnego punktu na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku.

Nowa inwestycja w terminal w Małaszewiczach warta jest 30,6 mln zł. Jej realizacja ruszy w 2020 roku i zakończy się rok później.  

Celem projektu jest usprawnienie procesu obsługi pociągów intermodalnych oraz podniesienie zdolności przeładunkowych terminalu, co zaskutkuje podniesieniem konkurencyjności Małaszewicz jako istotnego punktu na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. 

Alibaba, z 23-procentowym udziałem w rynku, znajduje się na 3. miejscu wśród ulubionych platform zakupowych w Polsce i skutecznie goni piastujące drugie miejsce, Zalando. Do lidera, czyli Allegro, gdzie zakupy robiło 9 na 10 Polaków brakuje mu jeszcze dużo, ale plany inwestycyjne w Małaszewiczach mogą skutecznie pomóc w walce o rynek. Co więcej, na kolejowej mapie Europy to właśnie terminal w Małaszewiczach ma szansę odpowiednikiem portu w Hamburgu (dla przewozów morskich) czy Frankfurtu (dla ruchu lotniczego). - komentuje Maciej Szczepański, Business Development Manager w Cushman & Wakefield.

Terminal w Małaszewiczach a Nowy Jedwabny Szlak

Małaszewicze na mapie Nowego Jedwabnego Szlaku

Małaszewicze to nie tylko największy terminal intermodalny PKP Cargo, lecz również "brama dla Chin", prowadząca do Unii Europejskiej.

Dowiedz się więcej z artykułu "Logistyka intermodalna - co to jest?" >>

Przez położoną w województwie lubelskim lokalizację przechodzi nawiększa liczba ładunków wysyłanych po szynach z Azji do UE oraz na odwrót.

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

Via Carpatia - szlak, który zmieni Europę Wschodnią

Via Carpatia, jako unijny szlak transportowy jest długo wyczekiwaną inwestycją, która powinna pobudzić gospodarkę Europy Wschodniej, od Bałtyku aż po Morze Egejskie. W Polsce jej trasa ma przebiegać przez województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie, po śladzie drogi ekspresowej S61, S16 i S19 – dokładnie z Kłajpedy i Kowna na Litwie, przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, aż do Rumunii, Bułgarii i Grecji. W Polsce trasa ma liczyć łącznie niecałe 700 km.

05 kwietnia 2018
Via Carpatia szansą na rozwój Polski Wschodniej

Pod koniec października w Przemyślu podpisano memorandum o współpracy Polski i Ukrainy przy budowie trasy Via Carpatia. Jej powstanie będzie miało szczególne znaczenie dla wszystkich wschodnich województw kraju. Droga połączy Bałtyk z Morzem Egejskim i Morzem Czarnym, stając się główną arterią komunikacyjną pomiędzy Kłajpedą a Salonikami i Kontancą.

24 października 2017
Polska Wschodnia – region przyjazny inwestorom

Wschodni region Polski co roku odnotowuje wzrost zainteresowania ze strony zarówno krajowych, jak i zagranicznych inwestorów. Na ten coraz silniejszy trend ma wpływ kilka czynnników związanych z infrastrukturą, dostępnością gruntów czy zmianami prawnymi.

08 lipca 2019
Cushman & Wakefield