Zaawansowana automatyzacja skróci czas dostaw. Stawiają na nią Zalando i Ingram Micro
24 stycznia 2019
Spis treści
W swoim nowym centrum logistycznym, które zostało otwarte pod Sztokholem, Zalando dąży do jak największej optymalizacji wydajności pracy. Zastosowana w nim automatyzacja dotyczy głównie procesów zewnętrznych, co wpływa bezpośrednio na szybsze dostarczanie zamówień do klientów. Technologia "uczy się", w jaki sposób usprawnić działanie centrum logistycznego - dostosowuje się do aktualnych stanów zaopatrzenia czy popytu, biorąc pod uwagę takie aspekty jak np. okresy szczytowe. Wspiera również pracowników, uzupełniając ręczne zadania przez nich wykonywane, poprawiając tym samym skuteczność i wydajność pracy.
Technologia wspiera procesy magazynowe
Około 500 osób pracujących w centrum Zalando otrzymuje wsparcie od 50 mobilnych robotów GreyOrange, stworzonych przez firmę Ingram Micro. Mechaniczni asystenci dostarczają towary wprost do rąk pracowników.
"Stosujemy technologie automatyzacyjne w celu ograniczenia przeciążenia naszych pracowników wykonujących monotonne i nieergonomiczne zadania. Zapewniamy tym samym poprawę wydajności naszych działań. Ulepszenie i przyspieszenie procesów operacyjnych przeprowadzanych w magazynie umożliwia nam jeszcze szybszą realizację zamówień, na czym korzystają nasi klienci" - powiedział dla PropertyNews, Jan Bartels, wiceprezes ds. satysfakcji klienta i logistyki w Zalando.
Jak będzie wyglądać logistyka przyszłości w Europie? Sprawdź raport Cushman & Wakefield >>
Szwedzki magazyn Zalando dysponuje powierzchnią około 30 tys. mkw. i powstał w miejscowości Brunna, pod stolicą kraju. Lokalizacja ta ostała wybrana z uwagi na strategiczne położenie i okoliczną infrastrukurę.