Pierwsze bezemisyjne dostawy ID Logistics dla PepsiCo w Warszawie
05 marca 2024
Spis treści
ID Logistics realizuje dostawy last-mile dla PepsiCo przy wykorzystaniu 18 samochodów dostawczych. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń oraz uwzględniając działania proekologiczne i zbliżające się zmiany w Warszawie (takie jak Strefa Czystego Transportu i rozwój Nowego Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E-Tech Electric. Model ten został wybrany pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej.
Elektryczne samochody realizują kilkadziesiąt bezemisyjnych dostaw ładunków paletowych i mniejszych przesyłek z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, które od lipca zostanie objęte SCT. Samochody o pojemności 8 palet są wyposażone w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania używane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co przyspiesza i ułatwia planowanie oraz optymalizację tras bezemisyjnych dostaw przez ID Logistics.
– Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii. Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa. – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska.
Bezemisyjne dostawy - ekologia w parze z redukcją kosztów
Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych, Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, biorąc pod uwagę nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale także między innymi koszty codziennej eksploatacji. Korzyści wynikające z tego wyboru obejmują możliwość zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (korzystając z buspasów) oraz zwolnienie samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN).
– Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich – wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.
Bezemisyjność – istotny element strategii CSR
PepsiCo i ID Logistics koncentrują się na wprowadzaniu działań proekologicznych i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Rozbudowa floty transportowej ID Logistics o pojazdy elektryczne stanowi kolejny krok w wdrażaniu globalnej strategii CSR w logistyce opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. To pokazuje, jak istotną rolę odgrywa zaangażowanie firm w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw, zachowując jednocześnie najwyższe standardy usług logistycznych.
– Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu.– podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.
Przezczytaj również: Strategia ESG: co to jest oraz co powinna uwzględniać?