Panattoni kolejny raz podpisuje kontrakt na wsparcie działań e-commerce. Już ponad 1/3 wybudowanej przez dewelopera powierzchni zostaje przeznaczona właśnie na potrzeby sprzedawców internetowych. Tym razem ich partnerem zostało AliExpress. Centrum ma spełniać cele dystrybucyjne i realizacyjne bezpośrednio z Polski. Będzie to pierwsze tego typu centrum logistyczne giganta e-commerce w Europie środkowo-wschodniej.
Grupa Alibaba, będąca operatorem markeplace’u AliExpress dynamicznie się rozwija, a Polscy użytkownicy znajdują się w czołówce krajów europejskich korzystających z platformy. W przypadku rynku krajowego, ponad 30% transakcji cross-border pochodzi z Azji. Tym samym, aby sprostać stale rosnącym wolumenom oraz zoptymalizować łańcuch dostaw, Cainiao, logistyczne ramię grupy, zdecydowało się na inwestycję w dedykowany magazyn e-commerce. Jego powierzchnia wyniesie ponad 10 000 mkw. w okolicach Łodzi - komentuje Michał Brzeziński, Associate, e-Commerce w Cushman & Wakefield
W Panattoni Park Łódź West docelowo zostanie oddane 61 000 mkw., z czego 10 650 mkw. powierzchni przemysłowej będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba.
Magazyny w Polsce Centralnej
Park położony jest niecałe 10 km od centrum Łodzi oraz 8 km od lotniska Reymonta. Znajduję się blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad. W pobliżu jest również terminal kolejowy, ułatwiający transport towarów z bałtyckich portów morskich. Jest to ważny czynnik, dzięki któremu centrum posiada strategiczną rolę w dostawach do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
Inwestycja będzie pełniła rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpress, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. Nowa powierzchnia umożliwi dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce, ale także będzie pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii - komentuje Michał Brzeziński, Associate, e-Commerce w Cushman & Wakefield
Inwestycja usprawni działania platformy w kraju oraz całym regionie. AliExpress celuje, zamówienia docierały już w listopadzie w jeden dzień do największych Polskich miast i w ciągu trzech dni do pozostałych miejscowości. Jest to szansa na jeszcze większe rozbudowanie bazy klientów AliExpress w Polsce, która w sierpniu już zdążyła przekroczyć 11 mln użytkowników.