Panattoni buduje centrum dystrybucyjne dla AliExpress

26 października 2021

Panattoni buduje centrum dystrybucyjne dla AliExpress

Spis treści

Panattoni Park Łódź West wybrany przez Cainiao do wsparcia AliExpress. Blisko 10 650 mkw. zostanie przeznaczonych na potrzeby e-commerce.

Panattoni kolejny raz podpisuje kontrakt na wsparcie działań e-commerce. Już ponad 1/3 wybudowanej przez dewelopera powierzchni zostaje przeznaczona właśnie na potrzeby sprzedawców internetowych. Tym razem ich partnerem zostało AliExpress. Centrum ma spełniać cele dystrybucyjne i realizacyjne bezpośrednio z Polski. Będzie to pierwsze tego typu centrum logistyczne giganta e-commerce w Europie środkowo-wschodniej.

Grupa Alibaba, będąca operatorem markeplace’u AliExpress dynamicznie się rozwija, a Polscy użytkownicy znajdują się w czołówce krajów europejskich korzystających z platformy. W przypadku rynku krajowego, ponad 30% transakcji cross-border pochodzi z Azji. Tym samym, aby sprostać stale rosnącym wolumenom oraz zoptymalizować łańcuch dostaw, Cainiao, logistyczne ramię grupy, zdecydowało się na inwestycję w dedykowany magazyn e-commerce. Jego powierzchnia wyniesie ponad 10 000 mkw. w okolicach Łodzi - komentuje Michał Brzeziński, Associate, e-Commerce w Cushman & Wakefield

W Panattoni Park Łódź West docelowo zostanie  oddane 61 000 mkw., z czego 10 650 mkw. powierzchni przemysłowej będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba.

Magazyny w Polsce Centralnej 

Park położony jest niecałe 10 km od centrum Łodzi oraz 8 km od lotniska Reymonta. Znajduję się blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad. W pobliżu jest również terminal kolejowy, ułatwiający transport towarów z bałtyckich portów morskich. Jest to ważny czynnik, dzięki któremu centrum posiada strategiczną rolę w dostawach do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.

Inwestycja będzie pełniła rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpress, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. Nowa powierzchnia umożliwi dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce, ale także będzie pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii - komentuje Michał Brzeziński, Associate, e-Commerce w Cushman & Wakefield

Inwestycja usprawni działania platformy w kraju oraz całym regionie. AliExpress celuje, zamówienia docierały już w listopadzie w jeden dzień do największych Polskich miast i w ciągu trzech dni do pozostałych miejscowości. Jest to szansa na jeszcze większe rozbudowanie bazy klientów AliExpress w Polsce, która w sierpniu już zdążyła przekroczyć 11 mln użytkowników.

Mapa lokalizacji

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

Nowa inwestycja Hillwood ze wsparciem mBanku

Hillwood Polska oraz mBank S.A. zakończyły transakcję finansowania na kwotę ponad 38 mln euro, która umożliwi budowę parku logistycznego Hillwood Zgierz II.

22 października 2024
Nowa inwestycja Panattoni z finansowaniem od PKO BP

Panattoni uzyskało finansowanie w wysokości 23,3 mln euro od PKO Banku Polskiego na realizację Panattoni Park Zgierz. Nowa inwestycja w Polsce Centralnej docelowo obejmie blisko 160 000 mkw powierzchni.

18 czerwca 2024
Panattoni rusza z budową nowego parku w Polsce Centralnej

Panattoni rozpoczęło spekulacyjnie budowę nowego obiektu w województwie łódzkim. Projekt powstający w Zgierzu będzie miał docelową powierzchnię blisko 30 000 mkw. W pierwszej fazie zrealizowane zostanie 13 600 mkw. Ukończenie tego etapu planowane jest na styczeń 2025 r., ale potencjalny najemca może uzyskać wczesny dostęp i rozpocząć prace wewnątrz budynku już w grudniu tego roku.

21 maja 2024
Cushman & Wakefield