Rośnie centralna sortownia InPost w Piotrkowie

30 lipca 2019

Rośnie centralna sortownia InPost w Piotrkowie

Spis treści

InPost o ponad 3 000 mkw. rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków. To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych w Sosnowcu, Warszawie i Poznaniu.

InPost jest obecny w parku P3 Piotrków od 2009 r. Po rozbudowie będzie miał do dyspozycji 80 doków oraz 7 bram z poziomu „0”. Powiększenie powierzchni umożliwi też zainstalowanie kolejnego – trzeciego już sortera. Dzięki temu wolumeny obsługiwanych przesyłek oraz zatrudnienie zwiększą się o 20%. W transakcji InPost reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.

Bardzo intensywnie rozwijamy naszą infrastrukturę – nie tylko w ramach nowych lokalizacji Paczkomatów® InPost. Nowoczesne zaplecze logistyczne sprawia, że jako jeden z niewielu operatorów tak stabilnie możemy dostarczać przesyłki w trybie D+1. Trzy nowe sortownie oraz istotna rozbudowa naszego hubu centralnego są odpowiedzią na lawinowo zwiększające się wolumeny obsługiwanych przesyłek. Mocno inwestujemy też w technologie, aplikacje mobilne, flotę samochodów elektrycznych i oferujemy nowatorskie usługi – takie jak BankoPaczkomat czy dostawę zakupów spożywczych. To właśnie dlatego klienci coraz częściej wskazują InPost jako najlepszego operatora na polskim rynku – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dynamika wzrostów na rynku usług kurierskich przerasta prognozy i nawet najbardziej optymistyczne założenia. W dużej mierze jest to konsekwencja rozwoju sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, usługa paczkomatów, bardzo popularna wśród kupujących przez internet, przekłada się na potrzeby w zakresie infrastruktury budynkowej firmy Inpost. Rozbudowa centralnej sortowni jest tego naturalną konsekwencją – dodała Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

Cieszę się, że doskonałe położenie parku P3 Piotrków w Polsce Centralnej sprawia, że klienci chcą tu zostać, rozwijać się i powiększać zajmowane powierzchnie. Po raz kolejny sprostaliśmy wymaganiom naszego wieloletniego partnera i zaproponowaliśmy elastyczne rozwiązania pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie dodatkowej powierzchni i jej pełną integrację z istniejącym budynkiem – podkreślił Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.

P3 Piotrków to jeden z największych parków magazynowych, zlokalizowanych w rejonie Polski Centralnej. Inwestycja obejmująca 120 ha docelowo oferować będzie 500 000 mkw. powierzchni użytkowej. P3 Piotrków położony jest w Woli Bykowskiej, w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, przy planowanym węźle łączącym autostradę A1 / trasę europejską E75 oraz drodze ekspresowej S8. Inwestycja jest dostosowana do potrzeb logistyki, handlu oraz lekkiej produkcji.

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) , kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Artykuły z regionu

WKK Polska z nową siedzibą w MLP Business Park Łódź – Cushman & Wakefield doradcą najemcy

WKK Polska Sp. z o.o., międzynarodowy lider w branży systemów mocujących, zdecydowała się na relokację do nowoczesnego parku biznesowego MLP Business Park Łódź, wynajmując łącznie ponad 1 700 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej. W procesie najmu najemcę reprezentowała firma doradcza Cushman & Wakefield.

17 lipca 2025
Strategia omnichannel a logistyka

Kiedyś zakupy były proste – można było wybrać się do sklepu i kupić to, czego się potrzebowało. Dziś, jako konsumenci kupujemy zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Zamiast jednego, dominującego kanału sprzedaży, korzystamy z wielu możliwości: przeglądamy produkty w aplikacjach mobilnych, porównujemy ceny na stronach internetowych, a na koniec odbieramy zamówienie w sklepie stacjonarnym lub w paczkomacie. To podejście wymusza na firmach ogromne zmiany — nie tylko w obszarze marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim w logistyce. Klient oczekuje natychmiastowej dostępności produktów i błyskawicznej dostawy. Omnichannel w logistyce to odpowiedź na nowe nawyki zakupowe. W dalszej części artykułu omówię ten temat.

19 maja 2025
Cushman & Wakefield wspiera rozwój logistyczny w Prologis Park Łódź II

Dostawca rozwiązań z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw, przedłużył umowę najmu na blisko 30 000 mkw. w Prologis Park Łódź II. Za przygotowanie analizy optymalnych lokalizacji, opracowanie długofalowej strategii wynajmu i negocjacje była odpowiedzialna międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield.

20 lutego 2025
Cushman & Wakefield