Elektryczne ciężarówki na trasach międzynarodowych z DACHSER

15 lutego 2024

Elektryczne ciężarówki na trasach międzynarodowych z DACHSER

Spis treści

Firma DACHSER po raz pierwszy wykorzystuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu transgranicznego. Ciężarówka eActros marki Mercedes-Benz będzie pokonywać pięć razy w tygodniu trasę w obie strony z centrum logistycznego w Hof w Niemczech do oddalonego o około 200 kilometrów oddziału w Kladnie koło Pragi.

Regularna eksploatacja połączenia transgranicznego rozpoczęła się w lutym i marcu 2023 roku po pomyślnym zakończeniu etapu testowego. Partnerem serwisowym tej inicjatywy jest Flytt Logistic GmbH. Zestaw z wymiennym nadwoziem jest wykorzystywany w dwóch zmianach: w ciągu dnia 40-tonowy eTruck operuje w regionalnym transporcie dystrybucyjnym w rejonie Hof, a nocą pokonuje trasę transgraniczną między Niemcami a Czechami. Zgodnie z deklaracją producenta, ciężarówka eActros 300 ma średni zasięg do 300 kilometrów na jednym ładowaniu, uzależniony od różnych czynników, takich jak topografia czy obciążenie. Pojazd jest ładowany w stałych punktach ładowania oraz bezpośrednio w oddziale DACHSER w Kladnie, Czechy. Czas ładowania wynosi niewiele ponad godzinę.

- Przeprowadzone przez nas testy z eActrosem dostarczyły nam ważnych informacji na temat przydatności elektromobilności w codziennym użytkowaniu w transporcie dalekobieżnym. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki pionierskiemu duchowi i pracy zespołowej udało nam się uruchomić pierwszą transgraniczną linię w europejskiej sieci DACHSER w całkowicie elektrycznym transporcie. Wraz z naszym wieloletnim partnerem serwisowym Flytt Logistic GmbH pokazaliśmy, że opłaca się odkrywać nowe możliwości. – mówi Klaus Neubing, General Manager w DACHSER w Hof.

Projekt w Hof jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy KsNI dotyczącej promocji lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz związanej z nimi infrastruktury tankowania i ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

 

Przeczytaj również: Logistyka intermodalna – co to jest?

Czy ten artykuł był pomocny?

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Cushman & Wakefield