DCT Gdańsk wybuduje nowy terminal, Baltic Hub 3, który zwiększy jego możliwości przeładunkowe o połowę. Rozpoczęcie prac planowane jest na II połowę 2022 roku.
Podjęto decyzję o budowie trzeciego terminala głębokowodnego w Gdańsku - Baltic Hub 3. Nowa inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach projektu nabrzeże głębokowodne wyniesie 717 m długości i 18 m głębokości, natomiast plac będzie liczył 36 ha. Zakupione zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach.
Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Gdańśku
Od 2007 roku w Gdańsku powstały dwa terminale morskie - T1 i T2. Po zakończeniu budowy Baltic Hub 3, DCT Gdańsk będzie jednym z największych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych. Jego budowę zaplanowano na II połowę 2022 roku, natomiast jej koniec - w połowie 2024 roku. Inwestycja wyniesie 450 mln euro.
Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Nowy terminal nie będzie ostatnim. W przyszłości zaplanowana jest również budowa terminala nr 4 i 5, aby zwiększyć możliwości przeładunkowe do 7,5 mln TEU.