Jak poinformowało GDDKiA, niebawem ruszy budowa kolejnej części trasy S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów (roboty dotyczą również budowy węzła). Odcinek ten obejmuje 18,7 kilometrów z 56 km drogi S7, która stanowić będzie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.
Odpowiedzialne za kontynuację projektowania i wykonanie fragmentu trasy będzie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Projekt powinien zostać zrealizowany w ciągu 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca). Wartość inwestycji wyliczono na niecałe 753 mln złotych.
Trasa ekspresowa S7, która będzie wykonana do 2023 roku, połączy Kraków i Warszawę, co da możliwość obsłużenia tych dwóch rynków w ciągu zaledwie 3 godzin - komentuje Konrad Jacewicz, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.
Via Baltica i obwodnica Łomży
Za kilka tygodni planowane jest również rozpoczęcie budowy części obwodnicy Łomży na trasie S61 Via Baltica - od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 63. Odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód ma 7,2 km, natomiast wspomniany fragment DK 63 - 8 km. Inwestycja ta będzie kosztować 218 mln złotych i zrealizowana będzie przez Mota-Engil Central Europe SA do końca 2022 roku.
Trasa S61 będzie częścią trasy Via Baltica, czyli drogi łączącej kraje nadbałtyckie z południową Europą. Z Ostrowi Mazowieckiej będzie biegła w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam połączy się z litewską drogą A5 w kierunku Kowna i dalej do Rygi na Łotwie. Łączna długość trasy w Polsce wyniesie 341 km.