DHL Supply Chain wkracza do branży recommerce z Reflaunt
12 marca 2024
Spis treści
Optymalizacja procesu odsprzedaży odzieży przez DHL Supply Chain i Refluant
Szacuje się, że obecnie w szafach klientów leży nieużywana odzież o wartości 2,1 biliona dolarów. Dla platform odsprzedaży i marek modowych największymi wyzwaniami, poza pozystkiwaniem i przetwarzaniem tych produktów, jest brak możliwości korzystania z globalnej sieci odsprzedaży, co wynika z niespójnej infrastruktury i wysokich kosztów takich działań.
DHL Supply Chain i Refluant postanowiły połączyć siły, aby zaprezentować platformę redefiniującą sposób, w jaki przebiega operacja logistyczna odsprzedaży. DHL Supply Chain zarządza procesem logistycznym w imieniu Reflaunt — od obsługi towarów otrzymanych od klientów, w tym kontrolę, sortowanie, fotografowanie i wprowadzanie na platformę Reflaunt, po podstawowe funkcje logistyczne obejmujące zarządzanie zapasami, składowanie, kompletację oraz dystrybucję.
Partnerstwo Reflaunt z DHL Supply Chain ma na celu optymalizację sprzedaży produktów, w tym zwrotów, oferując markom kompleksowe rozwiązanie minimalizujące skomplikowanie rynku wtórnego.
- DHL Supply Chain stara się zawsze wyprzedzać konkurencję i być liderem w zakresie zrównoważonych praktyk biznesowych. Od lat pomagamy klientom usprawnić ich działania operacyjne w handlu elektronicznym, rozwiązując rosnące problemy, takie jak zwroty, zwłaszcza w tak wymagającej branży, jaką jest branża modowa. Nasza wiedza w zakresie rozwiązań logistycznych i zwrotów, w połączeniu z naszym zasięgiem logistycznym, współgra z technologią Reflaunt i stwarza nowe możliwości na rynku recommerce, a także dla naszych obecnych klientów. - komentuje Massimo Degiorgi, VP DHL Supply Chain, EMEA Business Development E-Commerce and Retail.
Dostosowanie do potrzeb klientów
Reflaunt dociera do ponad 30 platform oferując usługi Concierge i Takeback, dostosowane do potrzeb marek. Concierge przeznaczona jest wyłącznie dla luksusowych marek i sprzedawców detalicznych, a Takeback, odpowiednia dla każdej marki modowej, dla której ważna jest lojalność klientów. Obydwie usługi są w pełni zintegrowane z systemem magazynowym DHL Supply Chain, co gwarantuje płynną obsługę klienta.
- Przez lata rynek pierwotny i wtórny funkcjonowały niezależnie od siebie. Kupowaliśmy przedmiot od marki, a następnie odsprzedawaliśmy go w zupełnie innym kanale sprzedaży. Taki sposób był uciążliwy zarówno dla użytkowników, jak i marek. Reflaunt wprowadził innowację na rynku w zakresie połączenia i odsprzedaży internetowej. Nasza współpraca z DHL otwiera drzwi do płynnego, cyrkularnego łańcucha dostaw. W jednym miejscu zajmujemy się realizacją zamówień z rynku pierwotnego, zwrotami, zarządzaniem odsprzedażą i innymi rozwiązaniami związanymi z końcem życia produktu, takimi jak recykling. - dodaje Stephanie Crespin, CEO Reflaunt.