MLP wybuduje park magazynowy dla e-commerce w Niemczech

26 marca 2020

MLP Group rozpoczyna budowę swojego drugiego parku magazynowego w Niemczech. MLP Business Park Niederrhein liczyć będzie 55 000 mkw.

MLP Group rozwija się w Niemczech. Deweloper wybuduje park biznesowy - MLP Business Park Niederrhein. Składać się będzie z czterech hal, zaprojektowanych zgodnie z wymaganiami certyfikacji BREEAM, o łącznej powierzchni około 55 000 mkw. Rozpoczęcie budowy zapowiadane na początek 2021 roku.

Park ten jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój branży e-commerce w Niemczech. Konsumenci coraz bardziej stawiają na zakupy online, co przekłada się na większe zapotrzebowanie na powierzchnie typu SBU, które są idealnym rozwiązaniem dla najemców z tego sektora. Projekt MLP składać się będzie z niewielkich modułów z powierzchnią ekspozycyjną czy wystawienniczą lub powierzchnią magazynową, co zapewni dogodne warunki dla wcześniej wspomnianych najemców.

Handel elektroniczy nie zna granic, a cross border e-commerce staje się coraz bardziej popularny wśród europejskich konsumentów. Przykład MLP pokazuje, że podobnie jest z deweloperami. Krok tej firmy potwierdza też, że city logistics i małe moduły miejskie będą nieodzownym elementem krajobrazu nowoczesnego łańcucha dostaw. Mogą one stanowić nie tylko przestrzeń magazynową, ale również biurową, wystawienniczą, czy też powierzchnię do lekkiej produkcji i logistyki zwrotnej - komentuje Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

Magazyny dla e-commerce

MLP Business Park Niederrhein to drugi obiekt typu Business Park dewelopera po MLP Business Park Berlin I, natomiast pierwszy oferujący zarówno moduły City Logistics, jak również obiekty wielkopowierzchniowe typu Big Box w formule BTS. Park ten będzie posiadał również biura klasy A, o bardzo wysokim standardzie wykończenia, oraz panele fotowoltaiczne zamontowane na dachach.

Park położony będzie tylko 3,5 km od autostrady A52, w odległości 16 km od Monchengladbach i 40 km od Dusseldorf. Lokalizacja z pewnością jest kluczowa dla strategii "last-mile delivery", która poleca na skróceniu czasu dostawy z magazynu bezpośrednio do klienta.

Rozwój rynku e-commerce

Dowiedz się więcej na temat rozwoju rynku e-commerce - pobierz pierwszy w Polsce raport "Jak ugryźć e-commerce w magazynie?", omawiający rozwój sektora!

Autor: Damian Kołata

Czy ten artykuł był pomocny?

Raporty do pobrania

Bądź na bieżąco z informacjami z regionów, raportami oraz analizami

Zapisz się do naszego newslettera!

Cushman & Wakefield